Matemaatiline mäng „Talumees sõidab vankriga turule“

Nõiapidu 002 [1280x768]Lapsed ehitavad mänguklotsidest vankri. Üks laps pannakse vankri ette hobuseks, tal on ka hobuse peakate. Talumees istub vankri eesotsas, kaabu peas, ja hoiab hobust ohjadest. Teised lapsed istuvad talumehe taga ja mängivad juustu, leiba, võid, piima jt toiduaineid. Igal lapsel on toiduainele iseloomulik peakate. Enne turule sõitmist küsib õpetaja, kas juust on vankris ees, taga, paremal, vasakul või keskel. Kui kõigi asukoht on teada, lähevad küsimused keerulisemaks: kas leib on juustust vasakul või paremal, juustu ees või taga? Jne. Vasak ja parem on lastele suurim probleem, kuid selleks seda mängu mängitaksegi. Loendatakse, mitu leiba,saia,või-ja juustupakki vankris on.
Nõiapidu 004 [1280x768]Pärast küsimuste lõppu sõidetakse turule, müüakse toiduained ära ja ostetakse saadud raha eest loomi. Üks laps on nüüd lambatall, teine kassipoeg, kolmas koer jne. Lapsed saavad endale ka vastavad peakatted. Nüüd küsivad juba talumees ja lapsed ise, kas kassipoeg on vankris ees, taga, paremal, vasakul või keskel ja kus ta asub näiteks koerakese või lehma suhtes. Ja küsitakse ka seda,mitu koera,kassi, lambatalle või kana vankris on.Kõik lapsed saavad nii küsida kui ka vastata.
Kui mäng juba natuke väsitama hakkab, teeb iga laps selle looma häält, keda ta mängib. Nii asub vanker killa-kolla kodu poole teele.

 

Ülle Tõnumaa

Rubriigid: Lahendusi otsides. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Üks kommentaar postitusele Matemaatiline mäng „Talumees sõidab vankriga turule“

  1. Annika kirjutab:

    Täitsa tore mäng lastele arenguks :)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

12 + 7 =
Please leave these two fields as-is: