Mäng on väikese inimese töö

MUUDETUD_kord ütles kala kalaleMäng on eelkooliealise lapse üks põhilisemaid arendajaid. Läbi aktiivse mängu õpib laps ümbritsevat maailma avastama, uurima ja saab selle kohta järjest rohkem teavet. Mäng aitab lastel mõista, milleks nad on suutelised. Laste mängu ja õppimise vahel valitseb tihe seos. On arvamusi, et lasteaia laps ainult mängib ja õppimist ei toimu, kuid tegelikult just läbi mängu suudab eelkooliealine laps õppida rohkem kui mingil muul meetodil ning seepärast võimegi lasteaia kontekstis rääkida mängulisest õpikeskkonnast. Mäng on väikese inimese töö. Head mängu mängitakse igal võimalikul juhul, korduvalt ja tihti!
Toongi siinkohal lugejani 2 Lõbusat, põnevat, lustakat, õpetlikke õppemänge 3-7a lastele..

lauamämg31) Kord ütles kala kalale- püüdmismäng

Õpitakse kujundeid, värvusi, tähti, numbreid.
Vahendid: kalaõng magnetiga, kalakujulised kaardid (millele on kleebitud kujundid, numbrid, võib ka tähti), millel kirjaklambrid ninas.
Mängu käik: Väike kalamees püüab järvest kalakese ja ütleb teistele kalameestele millise kalakese tema järvest kätte sai.. Näiteks: „Mina püüdsin kollase kala”.  Kaladele võib kleepida, tähti, numbreid, kujundeid (erineva suuruse ja värvusega), sõnu.

lauamäng 22) LAUAMÄNG „A-Ü” Mäng kus kõik jääb A ja Ü vahele.

Mängukotike sisaldab: 2 kartongist mängualust, 12 teemakaarti, kettaid tähtede katmiseks, 1 täring, 1 ajamõõtja.
Mängu eesmärk: Mängus võisteldakse selle peale, kes esimesena saab kaetud mängualusel olevad tähed teemakaartide poolt määratud valdkondadest olevaid sõnu loetledes. Sõnade esimesed tähed kaetakse mängualusel.
Ettevalmistus mänguks: Teemakaardid asetatakse tagurpidi lauale üksteise peale. Iga mängija või meeskond asetab enda ette mängualuse ja 23 litrikest. Seejärel heidetakse täringut ja suurima silmadearvuga mängija või meeskond alustab.
MUUDETUD_KordMängu käik: Mängija viskab täringut, mille silmade arv määrab teema kaartidel. Ajamõõtja pannakse tööle. Loetle võimalikult palju sõnu vastavalt teemast ja aseta iga õige sõna esitähele litter. Kui aeg saab otsa, on järgmise mängija kord. Näiteks: teema „aastaajad“, loetletakse: kevad, suvi-mängulaual võib katta tähed K ja S.
Mängu võitja: Mängija või meeskond, kes esimesena on katnud kõik tähed oma mängulaual, ongi võitja.

Õnn kaasa ja lustlike hetki lauamänge mängides!
Reelika Täht
Tallinna Luha Lasteaed õpetaja

 MUUDETUD_lauam

Rubriigid: Õppevara. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

15 + 5 =
Please leave these two fields as-is: