Õppemängud pudelikorkidega (4-7.a. lastele)

MUUDETUD_õppemäng pudelikorkidegaPudelikorgile liimitud paber ja sellele kirjutatud täht.

Eesmärk: tähe õppimine, kordamine, tähelepanu ja mälu arendamine.

 

  • TUNNE TÄHTI.

Käik: laps võtab tähe ja nimetab selle.

Laps võtab tähe. Näitab teistele. Lapsed mõistatavad, mis täht on?

Laps võtab pimesi tähe ja ütleb selle.

 

  • TUNNE TÄIS- JA KAASHÄÄLIKUID.

Punased tähed täishäälikud. Sinised tähed kaashäälikud.

Käik: täna tulid häälikud meile külla. Kõikidel häälikutel on oma nimi. Jaotan korgid  karpidesse või kotikestesse.  Punasesse karpi täishäälikud, sest nad on rõõmasd, tahavad palju hõisata, nende hääl kostab kaugele. Ülejäänud sinisesse karpi- kaashäälikud. Kaashäälikud armastavad sinist värvi, nende kodu sinises karbis. Laps paneb täis- või kaashääliku oma koju, öeldes nime.

 

  • TÄHTEDE VÕLUMINE.

Vahendid: kandik 6-10 tähega, võlulina.

Käik: õpetaja vaatab lastega üle kandikul olevad tähed. Häälime. Katan linaga ja „võlun“ ühe tähe minema. Lapsed mõistatavad, mis täht puudu.

 

  • PAARILISE LEIDMINE KUULMISE JÄRGI.

Vahendid: iga tähte peab vähemalt 2 olema.

Käik: laps võtab tähe ja liiguvad toas ringi ning ütlevad oma tähte (näiteks N). Laps peab kuulmise järgi leidma omale paarilise.

 

  • LEIA SAMASUGUNE TÄHT.

Vahendid: iga tähte peab olema vähemalt 2.

Käik: lapsed liiguvad muusika saatel toas. Lapsel käes täht. Kui muusika peatub, leiab laps samasuguse tähe nagu tal käes.

 

  • JOONISTA  ESE, MILLE NIMETUSES ON PIMESI VÕETUD TÄHT.

 

  • SILPIDE LUGEMINE.

Käik: õpetaja laob silpe, lapsed loevad kokku.

 

  • LAPS LAOB TÄHEKORKIDEST  EES- JA PEREKONNA NIME.

Vahendid: tähti peab mitu olema.

Käik: laps laob oma nime.

 

  • OTSI JA LEIA.

Vahendid: täht.

Käik: iga laps saab tähe. Laps otsib toast või õuest tähega algavaid esemeid. Võidab see, kes oma asja esimesena üles leiab.

  •  RIIMIDE TEGEMINE.

Eesmärk: sõna riimi algtõde õppimine, sõnade võrdlemine, sarnase kõlaga sõna leidmine.

Käik: laps võtab pimesi tähe. Mõtleb sõna, kus täht on alguses, lõpus või keskel. Sõnale mõeldakse riim. Pall-sall- tall jne.

 

  • LADUMISMÕISTATUS.

Käik: võta K, siis E, siis R, siis A. Missuguse sõna said?

 

  • TAGAOTSITAV TÄHT

Vahendid: pildikaardid või mänguasjad, täht.

Käik: mängijaid on 2-8. Mängujuht näitab ühte tähte ja räägib, et see on kadunud. Mängijatele on jagatud eelnevalt pildikaardid. Kordamööda häälivad oma pildil olevat sõna ja kuulavad, kas nõutud täht on peidus tema sõnas. Mängitakse, kuni kaotatud täht üles leitakse ja siis võib vahetada pildikaarte ja otsida järgmist „kadunud“ tähte.

 

  • TÄHEPOOD

Õpitakse tähti. Häälikuanalüüs.

Vahendid: täht, poemäng erinevate poeasjadega (mängupuuviljad, mänguasjad jne), mänguraha.

Käik: üks lastest poemüüja. Ostja näitab talle tähte ja koos valivad nad selle tähega algava ostu. Mängurahadega saab ostu eest tasuda ja samas õppida ka numbreid.

 

õpetaja  Marelle Oosim, Haapsalu Lasteaed “Tõruke”

Rubriigid: Õppevara. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Üks kommentaar postitusele Õppemängud pudelikorkidega (4-7.a. lastele)

  1. Tiiu kirjutab:

    Vahvad mängud: Mul karbitäis korke, teen nendega loendamist ja värvitundmist, nüüd saab mõne tähemänguks ümber teha.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

10 + 2 =
Please leave these two fields as-is: