Liikumismängud

Väike valik liikumismänge, mis pakuvad lastele palju rõõmu.

MAA-MERI-TAEVAS
Ruumis määratakse ära koht kus asub maa. Lapsed järgivad mängujuhi korraldusi. Mängujuht hõikab:
Maa – lapsed lähevad eelnevalt kokkulepitud kohta (n: matile, võimlemispingile vm).
Meri – lapsed roomavad, tehes ujumisliigutusi.
Taevas – lapsed jooksevad ruumis, tehes lendamisliigutusi.
Võib olla ka, et enne seda kui mängujuht korraldusi annab, on lapsed vabaliikumises, so liiguvad muusika saatel ja muusika peatudes tuleb korraldus.

KORJA PALLE
Ruumis laiali on eri värvi pallid. Igal lapsel on rõngas, mille ta asetab vabalt valitud kohta ruumis – see on tema kodu. Muusika mängib ja lapsed liiguvad ruumis vältides kokkupuudet palliga. Võib kasutada erinevaid liikumisviise (hüppavad ühel või kahel jalal, keerlevad, teevad pikki ja lühemaid samme vaheldumisi, jooksevad, jne.). Muusika peatudes annab mängujuht teada, milliseid palle tuleb viia koju või kui palju. Lapsed korjavad, kuni nimetatud pallid on otsas. Loetakse üle, kes kui palju sai ning pallid pannakse uuesti põrandale laiali tagasi. Muusika hakkab uuesti mängima ja lapsed liiguvad ruumis.

METSAS (takistusrada, takistusi saab alati juurde panna ning vähemaks võtta).
Ruumis on laiali erinevad võimlemisvahendid, mida saab liikumis-matkimisjutukese sisust lähtuvalt kasutada (tunnel, võimlemispink, batuut vms).
Lähme metsa jalutama. Kõigepealt sõidame autoga metsa äärde (läbisegi jooks).
Peatus. Kivine tee (hüpped kahel jalal).
Peatus. Tunnel (ronimine läbi tunneli või kükkis kõnd).
Peatus. Jõudsime metsa äärde.
Näete, väike teerada. Lähme mööda seda edasi (tasakaalupingil/hüppenööril/tasakaalurajal käimine üksteise järel).
Peatus. Oi, lombid. Astume saarekestele nii, et jalad ei saa märjaks (astumine massaaži patjadele).
Peatus. Juba hakkab väsimus peale tulema. Lähme nüüd tuldud teed tagasi. Kes mäletab, millist teed me tulime?

PALLISTOPP
Igal lapsel on pall. Liigutakse muusika saatel ja mängitakse palliga valides endale sobiv tegevus (põrgatades, visates üles ja püüdes, veeretades). Muusika peatudes jäävad lapsed seisma. Mängujuht ütleb kuhu pall asetada (pane pall ninale, õlale, põlvele). Muusika hakkab uuesti kõlama ja lapsed liiguvad palliga mängides edasi.

VÄRAVAD
Ruumi eri osades on asetatud eri värvi võimlemisrõngad. Nimetatakse liikumisviis – jooks, hüplemine vms. Siis teatab mängujuht, et täna on avatud (nimetab värvi) kollase linna väravad. Lapsed leiavad ruumist kollast värvi võimlemisrõnga ja asetavad jala sinna sisse (väikse rõnga puhul näiteks panema näpu sinna peale). Iga laps nimetab ühe eseme või asja, mis on seda värvi. Sobivat värvi eseme nimetamine annab talle õiguse linnast lahkuda. Kui kõik on linnast lahkunud nimetatakse uus liikumisviis (võib ka sõita erinevate transpordivahenditega).

 
Janne Otterklau
liikumisõpetaja
(Tartu Kesklinna Lastekeskus)

Rubriigid: Lahendusi otsides. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

14 + 3 =
Please leave these two fields as-is: