Esileht | Reklaam | Arhiiv | Kontakt

Mängud vees väikestele

Mängud vees aitavad laste ujumaõpetamisel ujumistundides luua emotsionaalset meeleolu ja aktiviseerida liikumist. Meeles tuleks pidada ohutustehnika nõuete ja basseini reeglite täitmist. Mängud vees peaks aitama ületada veekartuse, parandada veetunnetuse ja kohanemist veega.

MÄNG “SÕIDA, SÕIDA …”

Eesmärk:
– tähelepanu arendamine;
– vees liikumine suuna muutmisega.

Ülesanne:
– jälgida värvilisi märguandeid;
– valida õige “kiirus”;
– leida õige suund liikumiseks.

I variant
Värvilised märgid (punane, kollane, roheline) asuvad erinevates nurkades. Sama värvi märgid on mängujuhil (õpetajal). Lastel käes väikesed rõngad (roolid).
Mängu käik: mängujuht näitab värvilist märki (nn. roheline). Lapsed jooksevad rohelise maha pandud märgi juurde jne.

II variant
Mängujuhil värvilised märgid ( punane, kollane, roheline). Lastel käes “roolid”.
Mängu käik: lapsed liiguvad vastavalt “fooritule” märguandele.

Punane – liikumist ei toimu.
Kollane – liikumine aeglane.
Roheline – liikumine kiire.

MÄNG “MEIE KEHA”

Eesmärk:
keha osade tundmine.

SALM: TEGEVUS:
Pea ja õlad, puusad ka kätega näidatakse keha osa (pea, õlad jne.).
Põlved ka varbad ka “… varbad …” kordamööda tõstes paremat (vasakut)
jalga puudutakse varbaid.
Pea ja õlad, puusad ka kätega näidatakse keha osa (pea, õlad jne.).
See on meie keha “… see on …” raputatakse ja väristatakse oma keha.

Hiljem võib tegevust muuta ja näiteks pannes pea vee alla puudutada varbaid.

MÄNG “ÄMBLIK”

SALM: TEGEVUS:
Ämblik, ämblik, ämblik lapsed liiguvad vabalt vees imiteerides ämblikku
Uu … uu tõstavad käed üles
Koob oma võrku kõnnivad vees, käed imiteerivad kerimise liigutust
Vihma võib sadada pritsivad vett üles
Päikene tõuseb taas tõstavad käed ja vaatavad ülesse
Aga ämblikupoistel on alati tööd. kõnnivad jalad harkis, käed kerivad “võrku” kerasse

Hiljem sõtkuvad jalgadega või heidavad kõhuli sõtkudes samal ajal jalgadega.

MÄNG “LOOMADE KONTSERT”

Eesmärk:
– tähelepanu arendamine;
– linnu (looma) hääle tundmine.

Mängu sisu: lapsed valivad looma (linnu), kelle häält oskavad paremini ( kass, koer, lehm, vares kukk jne.).

Mängujuht (õpetaja) hüüab looma (linnu) nn. “Koer”!
“Koer” – laps vastab “Auh!” ja hüppab üles. Hiljem saab teha vette hüppega.
Kes eksib, läheb mängust välja või ootab oma korda.

Tallinna Loitsu lasteaia ujumisõpetaja
Inna Adami

Leave a Comment

10 + 10 =
Please leave these two fields as-is: