Esileht | Reklaam | Arhiiv | Kontakt

Mesimummi koolieelikud seiklesid Kiidjärvel

P1010605Meil on Mesimummi lasteaias tore traditsioon. Kohtume igal kevadel Naiskodukaitse Põlvamaa ringkonna tublide naistega, kes toovad meie koolieelikute igapäevaellu hea annuse tarkust ja värskust, annavad võimaluse endid proovile panna, seigelda ja veidi teistmoodi lasteaiapäeva nautida.

P101056615.nda mai hommikul sõitsime bussiga Kiidjärvele, kus meid ootasidki viis toredat naiskodukaitsjat. Tervitasime ja  suundusime kohe Kiidjärve Loodusmajja, kus sai vaadata ehtsaid loomade topiseid. Lapsed nägid ilusat jänest, said vaadata ja katsuda loomanahkasid ning arvata, millisele loomale nahk kuulub. Andis ikka mõistatada küll, sest me pole ju väga palju päris loomi metsas näinud. Igal pool oli ilusaid lindude ja loomade pilte ning topiseid, rebane oli nii armas. Seinalt vaatas meid uhke öökull. Loodusmajas uudistanud, suundusime matkale.

Sammusime metsa ja kõigepealt saime joosta täitsa kõrgest mäest üles. Matkasime Ahja jõe kaunil kaldal, lastel oli nii põnev.

Nägime vana põlispuud, kuhu oli välk sisse löönud, lapsed said seda puud katsuda ja võrrelda teise, terve puuga. Lõpuks kallistasime kõik koos seda puud, oli ikka suure ümbermõõduga puu küll.

Matkasime metsateed mööda edasi ja leidsime  toreda mängu. Metsa oli peidetud palju esemeid, lapsed pidid neid märkama kohal seistes. Meie lapsed leidsid kõik esemed üles. Saime teada, mis on katelok ja priimus ning kuidas priimusel toitu soojendada ja vett keeta.

Metsateel käies märkasime kände, kuhu olid maalitud erinevad loomad ja ka taimed. Varsti jõudsime järgmise mängu juurde. Lapsed nägid metsloomade pilte. Piltidel olid rebane, metssiga, põder, karu ja hunt. Täpselt sellises järjekorras on ka nende loomade esinemissagedus meie metsades. Nii, et reinuvadereid ikka kõige rohkem ja ka karusid päris palju, see oli meile üllatuseks. Nägime oma teel huvitavaid puujuurikaid ja tuulemurtud suuri puid. Metsas kasvasid sinililled ja ülased. See sobis meile nii hästi, sest matkal olid just lapsed Sinilille ja Ülase rühmadest. Lapsed kinkisid õpetajatele sinililli.

Lapsed proovisid, kuidas on kanda rasket seljakotti. See oli  nii vahva. Nägime loomade toidukohta ja rääkisime, kes tohib loomadele toitu viia.

Nüüd läks eriti põnevaks, sest meid ootas seiklusrada. Esimene ülesanne oli vahva, kinniseotud silmadega pidi nööri abil  mäkke ronima ja sealt edasi kõndima.

P1010588Roomamisrada oli ainult osavatele, sest kiivri ja vestiga tuli roomata võrgu alt läbi. Meie lapsed olid kõik  osavad.

Järgmisena pidid lapsed metsast juhendaja poolt nimetatud loodulikku materjali otsima ja seda kiiresti tegema. Matt täitus otsekohe igasuguse looduskraamiga.

Metsa oli peidetud ka kommikott, mille me kiiresti leidsime.

Lõpuks aitasid poisid metsast vahendid kokku korjata ja ära tuua. Abivalmis koolieelik on alati hinnatud ja tubli.  Paljud lahkusid metsast uhkete näomaalingutega.

Tähtis on ka see, et meie koolieelikud on kooliks valmis ja ei jää hätta erinevates olukordades ja kohtades. Nad saavad hakkama paljude mängude ja tegevustega. Nad ei jää metsas jänni. Teatavasti ei ole kooliminekuks tähtis mitte ainult lugemine ja arvutamine, vaid ka paljud sotsiaalsed oskused, sealhulgas koostöö ja sõbralikkus, julgus ja tähelepanelikkus ümbritseva suhtes. Aktiivsus ja rõõmsameelsus tuleb alati kasuks. Naiskodukaitsjad arvasid samuti, et meie koolieelikud võivad julgelt kooli minna.

Lõpuks tegime sõprusringi, ütlesime lõppsõnad ja tänasime.  Meie koostöö Naiskodukaitse Põlvamaa ringkonnaga oli saanud viieaastaseks. Juubelikohtumisel andsime üle tänukirja ja meened. Oleme väga tänulikud, et meil on nii toredad koostööpartnerid naiskodukaitsest. Loodame jätkata sõbralikke suhteid ja ühiseid ettevõtmisi.